February 24, 2024 8:13 am

German newspaper fires journalist for ‘love Russia’ book — RT World News

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Telegram

URGENT: JUST 11 DAYS REMAIN TO HELP SAVE INDEPENDENT MEDIA & ANR, TO ENSURE WE ARE FULLY FUNDED FOR NEXT MONTH,SO LET'S CUT THE BS & GET TO THE POINT - WE WILL BE FORCED LAY OFF STAFF & REDUCE OPERATIONS UNLESS WE ARE FULLY FUNDED WITHIN THE NEXT 2 WEEKS - Sadly, less than 0.5% of readers currently donate or subscribe to us But YOU can easily change that. Imagine the impact we'd make if 3 in 10 readers supported us today. To start with we’d remove this annoying banner as we could fight for a full year...

Back in 2018, Juergen Helfricht co-authored the publication without informing his employer, the tabloid BILD

Germany’s BILD newspaper has sacked its reporter Juergen Helfricht after it emerged that he’d co-authored a book titled ‘To learn to love Russia’ in 2018 without informing the editors about the project. The media outlet explained that the book “exalts” the Kremlin, and represents a “worldview” which “has no place” in Bild. 

Last month, German media outlet NDR reported that it was considering launching legal action against a documentary filmmaker it had partnered with, after it came to light that the man had allegedly received money from a Russian businessman on at least two occasions.  

In a statement published on Friday, BILD said that its editorial team “decided on Tuesday to dismiss Dresden chief reporter Juergen Helfricht with immediate effect.” The reason for the decision was Helfricht’s “participation in a book project, which the editorial team was not informed of, and which it would never have approved,” the media outlet insisted.

At the center of the story is a book titled ‘To learn to love Russia,’ written by former Dresden Opera Ball chief Hans-Joachim Frey, and co-authored by Helfricht. The German edition saw the light of day in 2018 and the Russian one three years later. 

The preface to the Russian-language version was penned by President Vladimir Putin, and the one to the German language book by then Russian Culture Minister Vladimir Medinsky. The official, among other things, denounced the “fallacious [and] superficial” notions of Russia that foreigners tend to have. Medinsky also said that these misconceptions are often used for “propaganda purposes.” 

According to BILD, the book carries multiple “exalting perceptions of the Kremlin.”

“Such a world view… has no place in a publication like BILD,” the statement concluded.  

In a separate case last month, media outlet NDR reported that it had been confronted with allegations that documentary filmmaker Hubert Seipel, who it had partnered with, had received Russian money.

Seipel, who produced such films as ‘I, Putin: A Portrait,’ (2012), as well as interviews with the Russian president and US whistleblower Edward Snowden two years later, “admitted to NDR that he had received money from the Russian entrepreneur Alexey Mordashov in the form of two ‘sponsorship contracts’ in 2013 and 2018” for two book projects.

The German broadcaster noted that the filmmaker had failed to inform NRD of these contracts – something it sees as a “significant conflict of interest that challenges Seipel’s journalistic independence.” 

Late last month, President Putin said that “Russophobia… has become almost the official ideology of the Western ruling elites,” adding that it is directed not only at ethnic Russians, but also at all the other peoples inhabiting the country.

The Russian head of state went on to claim that the West wants to dismember Russia by attempting to sow discord among its population.

You can share this story on social media:

Source link

Opinion pieces don’t necessarily reflect the position of our news site but of our Opinion writers.

Original Source: German newspaper fires journalist for ‘love Russia’ book — RT World News

Support the ANR from as little as $8 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you.

Let’s not lose touch…Your Government and Big Tech are actively trying to censor the information reported by The ANR to serve their own needs. Subscribe now to make sure you receive the latest uncensored news in your inbox…

Australian National Review is Australia’s first real free and independent press, one with no editorial control by the elite, but a publication that can generate critical thinkers and critical debate and hold those spreading mistruths and deliberate propaganda in mainstream media to account.

News with a difference that will be educational, compelling and create a platform for political and social change in this country and address the real issues facing this country and the world.

Discover more from The ANR

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Watch Full Documentary

URGENT: JUST 3 DAYS REMAIN TO HELP SAVE INDEPENDENT MEDIA & ANR, SO LET'S CUT THE BS & GET TO THE POINT - WE WILL BE FORCED TO LAY OFF STAFF & REDUCE OPERATIONS UNLESS WE ARE FULLY FUNDED WITHIN THE NEXT 2 WEEKS

Sadly, less than 0.5% of readers currently donate or subscribe to us But YOU can easily change that. Imagine the impact we'd make if 3 in 10 readers supported us today. To start with we’d remove this annoying banner as we could fight for a full year...

Get access to TruthMed- how to save your family and friends that have been vaxx with vaccine detox, & how the Unvaxxed can prevent spike protein infection from the jabbed.

Free with ANR Subscription from $8